jocke bergs tjugo finaste tankar om döden

  1. någon ligger i gräset med frostiga kläder

    så stilla och vit

    och blåljusen blinkar

    tänk vad man kan göra med en liten kniv

  2. jag är fyrtio år från döden enligt dagens statistik

    det är en rogivande tanke att vi har så ont om tid

  3. i ditt stora hjärta börjar slagen bli små

    och du rör min kind så jag förstår

    att det bara är timmar tills du går

  4. när paniken bryter ut ler du svagt och viskar till mig

    du är värd att dö för

  5. min vän hade kritvita tänder

    hans kläder luktade rök

    så levande att det ibland känns

    som om det är jag som är död

  6. i hela mitt liv har jag längtat

    långt, längre bort härifrån

    nu är du struken från listan

    jag har lärt mig av dig:

    alla öden är värre än döden

  7. ett långfinger åt döden

    vi gick över lik

    och skyltade med vår kärlek, vårt rika inre liv

    men plåtarna till himlen var slut när vi kom dit

  8. sömnen kom som en åsikt högervriden

    men mot dollar och yen så blir döden lätt ett skämt

  9. iskallt och menlöst

    plasten gör dig vacker

    är du glad?

    en livslögn att dö för

    det är läggdags för skämten

    det är allvar i år

  10. ge mig en chans att drömma om ibland

    någonstans i nästa liv

  11. jag sköt en dj sent igår

    blodet stänkte, blev en pollock i hans bås

  12. på lite håll liknar det dans

    och i drömmen håller du i min hand

    det verkar så enkelt vännen

    ändå är det så obegripligt svårt

    i en värld utav av män för männen

    där ingenting har något värde

    utom minnet av allt som var vårt

  13. jag är livrädd för att leva

    jag är dödsrädd för att dö

    men älskling, vi ska alla en gång dö

  14. du sa du vill ha stulna svarta rosor på din grav

    en fleur de lise i guld på svart brevid ditt namn

  15. det har hunnit bli oktober

    nu fryser gräset och går av

    och jag hatar allt som böjs och går av

  16. maybe this time it won't heal

    maybe this time it will bleed until i'm free

  17. så blev du mitt sår

    och jag blöder ihjäl

    kom gör ett hål i min kevlarsjäl

    din dröm är min nu

  18. på vägen tvättas spåren bort

    en olycka blir minnen blott

    rusningtid strax innan jul

    så glömmer nån ett varningsljus

  19. du liknar döden, drömmens syster

    samma nyckel kring din hals

  20. tiden går

    om hundra år är du stjärndamm min vän

image117


Kommentarer
Postat av: olivia

grymt fint, älskar kent (och jocke berg) :)

2007-10-08 @ 12:51:54
URL: http://bloggissen.blogg.se
Postat av: A

fyfan så vackert

2007-10-29 @ 18:59:10
URL: http://popfarmor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0